סגירת מעגל: רבה של מולדובה נפגש עם ראש העיר שעלה בצעירותו מהמדינה

נתי קאליש No Comments on סגירת מעגל: רבה של מולדובה נפגש עם ראש העיר שעלה בצעירותו מהמדינה

ביקור מרגש נערך השבוע בלשכתו של ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט, רבה של מולדובה הגר"פ זלצמן הגיע לבקר את ראש העיר שעלה בצעירותו ממולדובה | הרב ציין כי הגיע אישית לבקר את ראש העיר על מנת להביע את הערכתו על הפעילות המיוחדת בקליטת הקהילה החרדית בעיר

הרב זלצמן עם ראש העיר
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של מולדובה הגר"פ זלצמן הגיע לנוף הגליל לביקור מרגש בלשכתו של ראש העיר רונן פלוט שעלה בצעירותו ממולדובה. הרב זלצמן סיפר כי בשל רוחות המלחמה המנשבות מרוסיה, פינה השבוע ספרי תורה מבתי הכנסת באזורים בהם יש חשש ללחימה במולדובה, והעבירם למקום מבטחים ברומניה. 

הרב זלצמן שמשמש בתפקיד מזה כעשר שנים סיפר לראש העיר על הקהילה היהודית העניפה במולדובה והזיקה העזה של לארץ וליהדות. הרב סיפר שהוא מגיע לעיתים תכופות לארץ על מנת לוודא אספקת מוצרי מזון כשרים למהדרין עבור הקהילה היהודית הדתית, ועל ההכנות בבתי הכנסת בקישינב לקראת חג הפסח. 

יצוין כי היהודים במולדובה מחזיקים בתפקידי מפתח בכירים בצמרת המדינה: נשיא בית המשפט השלום יהודי, קניונים בבעלות יהודית וכל בעלי התפקידים החזקים במשק מאוישים על ידי יהודים. 

בסיום הביקור אמר הרב כי הגיע אישית לבקר את ראש העיר על מנת להביע את הערכתו על הפעילות המיוחדת של רונן פלוט לאכלוס וקליטת הקהילה החרדית: "השם החדש שהענקת למקום שינה את העיר". אמר הרב לראש העיר והוסיף: "זה היה רעיון גאוני להחליף את שם העיר לנוף הגליל. יש כאן אוכלוסייה איכותית, אוויר נקי, איכות חיים, חינוך מצוין – כל מה שצריך בשביל לגדל ילדים ומשפחה". 

ראש העיר רונן פלוט שכאמור, עלה לארץ בצעירותו ממולדובה, הודה לרב על הביקור והזמין את הקהילה היהודית במולדובה לבוא ארצה ולבקר בנוף הגליל.



0 תגובות